Magazín | Doprava | 2022

také vloni instalované odvodnění na mostě generála Pattona v Plzni. Barrandovská specifika a detaily Na Barrandovském mostě byl použit obrubníkový prvek s vnitřní šířku 160 mm, aby nezasahoval do kotvení ochran- ných svodidel a zachovával výšku obrubníku od vozovky 150 mm. Použitý obrubníkový prvek z polymerického betonu byl vyvinut speciálně pro české mostní parametry. Obrubní- kové prvky MEA KERB BRIDGE vynikají rázovou houževnatostí a jsou dimenzované na třídu zatížení D400 kN, což je více, než MEA BRIDGE KERB na krajnice doporučuje norma ČSN-EN 1433 pro odvodnění komunikací. Výrobky jsou odolné vůči chemickým posypům, pohonným hmotám i mrazu. Výrobní závod MEA v Plzni vyrábí nejen tento prvek, ale veškerý sortiment z polymeric- kého betonu s dodávkami do celé Evropy. Žlaby na mostě jsou uloženy na drenážní podklad a spoje jsou navzájem tmeleny do drážek. Vodorovné odtoky jsou umístěné v zadní stěně a odtokové díly mají vždy litinový vy- jímatelný kryt, aby byla zajištěna kontrola a možnost čistění. Umístění odtoků se muselo navrhnout nejen podle hydrau- lických parametrů, ale také s ohledem na možnosti prostupu konstrukcí mostovky. Podmínky se měnily v průběhu postupného odkrývání stávající konstrukce, ale dobrá spolupráce s generálním dodavatelem, firmou PORR, umožnila vždy nalézt potřebné řešení bez zbytečného prodlení. Delší životnost, snadná údržba Odvodnění mostních vozovek může být řešeno růz- nými způsoby. Odvodnění s použitím mostních obrub- níkových žlabů MEA KERB BRIDGE ale poskytuje řešení pro delší životnost mostní konstrukce, velice snadnou údržbu a bezpečnější provoz. Výškové korekce samot- ných žlabů a vtoků, umožní přizpůsobit se i nepřízni- vým překvapením v průběhu rekonstrukce. Provedené stavby již prokázaly, že řešení odvodnění mostů pomocí kompozitového obrubníkového odvodnění má rozhod- ně svoje opodstatnění a jeho obliba roste s přibývají- cími realizacemi. 51

RkJQdWJsaXNoZXIy NTc1ODM=