Magazín | Vodovody, plynovody, vodní díla | 2021

Analýzy Výkon technického dozoru je ve stavebním sektoru zcela zásadní téma Text: redakce Stavebniserver.com Jaký u nás panuje náhled na výkon technického dozoru? O tom si můžete přečíst v následujícím článku. Názory na celou problematiku se v praxi totiž nejenže různí, ale ukazuje se, že ani legislativa zdaleka není jednoznačná. Přitom se jedná o veřejné investice, které mají celospolečenský význam a vliv na tak klíčové oblasti rozvoje státu, jako je dopravní infra- struktura. přímo vedení společnosti INFRAM, a.s., která je jejím generálním partnerem a na trhu funguje již čtvrt sto- letí v oblasti mnohostranných profesionálních služeb souvisejících s přípravou i zajištěním realizace prací doprovázejících stavební investiční činnost. Statutární Redakce našeho magazínu proto zjišťovala, jaká je situace v rámci dozorování veřejných zakázek. Sezná- míme vás mimo jiné s výsledky aktuální Studie pro- jektových společností zpracované analytickou společ- ností CEEC Research. A na názor jsme se zeptali také 86 ředitel a člen správní rady Zdeněk Jeřábek vnímá tedy situaci ohledně technického dozoru staveb z pozice soukromého subjektu, který se technickým dozorem dlouhá léta zabývá, přičemž jen v rámci dozorčí čin- nosti má na kontě více než 700 zakázek v Česku, na Slovensku a v Bulharsku. Jeho slova o potřebě zajistit v rámci technického dozoru staveb dostatečnou od- bornost, kompetentnost a nezávislost, což dosavadní status quo doprovázející veřejné zakázky až příliš často znemožňuje, doplňují myšlenky, které za INFRAM a.s. představil na nedávné Konferenci investorů a do- zorových firem ve stavebnictví technický ředitel Petr Suchánek. Zazní také hlasy dalších odborníků z pri- vátního i veřejného sektoru. Nejprve si však pojďme představit, jaká je komplexní role technického dozoru na stavbách v kontextu realizace veřejných zakázek. Současná situace a význam technického dozoru „V naší zemi, coby pozůstatek z dob minulých, je patrný deficit při budování dálniční a železniční sítě, které bohužel nevypadají tak, jak bychom si všichni přáli. Další diskutovanou kapitolou je péče o stavby již realizované, neboť řádná údržba vybudované in- frastruktury přímo ovlivňuje míru její životnosti. Čas- to se používá termín záruční doba po zhotovení díla. Ta ovšem v praxi znamená pouhých 5 až 10 let času, přičemž projektanti odevzdávají projekty s návrhovou životností, která je například v případě nově realizo- Panuje napříč stavebním sektorem jednotný náhled na výkon technického dozoru?

RkJQdWJsaXNoZXIy NTc1ODM=