Magazín | Stavby | 2022

Stavba 54 Ražby mezistaničních tunelů budou probíhat z lokality VO-OL v hloubce cca 35 metrů pod povrchem. Ve směru na Pankrác zhotovitelé navážou na dílo vytvořené během geo- logického průzkumu a vyrazí tunel v plném profilu až k patě stanice Pankrác D. Současně s tím budou probíhat ražby traťových tunelů i opačným směrem ke stanici Olbrachtova. Zhotovitelé zde vyrazí tunely v celkové délce 1 908 metrů. Právě v lokalitě VO-OL už v těchto dnech začaly první ražby trasy D. Olbrachtova – první stanice praž- ského metra s nástupišti v oblouku Závěrečnou část prvního úseku I.D1a metra D představu- je stanice Olbrachtova. Je tvořena dvěma staničními tunely v oblouku s vnitřními nástupišti, mezi kterými budou tři propojky. Ze severní a jižní propojky budou současně vést výstupy na povrchu do dvou vestibulů. Jižní vestibul bude situován na rohu ulic Na Strži a Antala Staška, severní pak na rohu ulic Na Strži a Jeremenkova. Součástí stanice bude také technologický tunel pro vzduchotechniku a další zařízení nutné pro chod stanice. I Olbrachtova bude mít několik pr- venství – bude to první ražená dvojlodní stanice v pražském metru a bude první s nástupišti v oblouku tratě. Fáze výstavby prvního úseku I.D1a Pankrác – Olbrachtova V první fázi výstavby úseku Pankrác – Olbrachtova v le- tošním a příštím roce budou na jednotlivých lokalitách pro- bíhat přeložky inženýrských sítí, na které pak naváže hloubení přístupových šachet nezbytných pro ražbu samotných stanic metra. Z lokality VO-OL budou současně probíhat ražby tune- lů mezistaničního úseku oběma směry, z lokality PAD1b pak ražba cca 142 metrů dlouhého přístupového tunelu potřeb- ného pro výstavbu samotné stanice Pankrác D. Ve druhé fázi v letech 2024 a 2025 budou probíhat ražby obou stanic, tj. Pankrác D (z lokalit PAD1b a VO-OL) a Ol- brachtova (z lokalit VO-OL a OL2) a hloubení stavebních jam potřebných pro výstavbu budoucích vestibulů (lokality PAD2, OL1 a OL2). Současně budou dokončeny ražby tunelů mezi- staničního úseku včetně spojky mezi trasami D a C. Kromě toho začnou ražby eskalátorových tunelů. Ve třetí fázi výstavby budou probíhat betonáže definitivní- ho ostění tunelů a stanic metra, budování hloubených vesti- bulů stanic a dokončování všech vnitřních konstrukcí nezbyt- ných pro montáž technologií potřebných pro provoz metra. V závěrečné fázi, v letech 2028 a 2029 budou zhotovitelé instalovat veškeré technologie, provedou povrchové úpravy v okolí budoucích stanic, včetně sadových úprav, tj. výsadby keřů a stromů. Na jednotlivých lokalitách nechá DPP vysázet celkem 141 nových vzrostlých stromů s obvodem kmene mi- nimálně 12–18 cm a se zapěstovanou korunou, dále 7 028 listnatých nízkých keřů a 3 675 trvalek, okrasných trav a ci- bulovin. Na konci roku 2029 DPP předpokládá zprovoznění trasy D pražského metra. Základní informace o prvním úseku I.D1a Pankrác – Olbrachtova: Stanice Pankrác D • Délka: 305 metrů, šířka 23 metrů, výška 19–22 metrů • Předpokládaný vytěžený objem rubaniny: cca 135 tisíc m 3 • Výška nadloží nad stropem stanice: 20,7 metrů • Hloubka kolejiště: 33 metrů pod terénem Stanice Olbrachtova • Délka: 221 metrů, šířka 32 metrů, výška 10 metrů • Předpokládanývytěženýobjemrubaniny:cca85tisícm 3 • Výška nadloží nad stropem stanice: 20-25 metrů • Hloubka kolejiště: 30 metrů pod terénem Celkové předpokládané náklady na výstavbu úseku I.D1a včetně monitoringu a pasportizace činí 14,54 miliard korun. Trasa D Celková provozní délka: 10,6 kilometrů Trasa: Náměstí Míru – Depo Písnice Počet stanic: 10 – Náměstí Míru, Náměstí Bratří Synků, Pankrác D, Olbrachtova, Nádraží Krč, Nemocnice Krč, Nové Dvory, Libuš, Písnice a Depo Písnice. Celkové předpokládané budoucí náklady na výstavbu celé trasy D: 97,79 miliard korun Celý článek můžete zhlédnout zde

RkJQdWJsaXNoZXIy NTc1ODM=