Magazín | Doprava | 2021
Technika 80 ního Actrosu rovněž z hlediska užitečné hmotnosti. Model eActros bude uveden na trh ve verzích se dvěma nebo třemi nápravami. Daimler Trucks bude tato vozidla nabízet jako součást komplexního ekosystému, který bude zahrnovat také poradenství v oblasti elektromobility. Klienti obdrží například analýzy tras, přehled možných subvencí, podporu při začle- nění vozidla do provozu vozového parku a návrhy vhodných řešení nabíjecí infrastruktury. Daimler Trucks navíc v roce 2020 prezentoval výhled na elektricky poháněné nákladní vozidlo pro dálkovou dopravu, napájené výhradně z akumulátorů: Mercedes-Benz eActros LongHaul. Tento model pokryje požadavky na pravidelnou, energeticky hospodárnou přepravu na plánovatelných tra- sách. Daimler Trucks plánuje zahájení sériové výroby modelu eActros LongHaul na rok 2024. Na jedno nabití akumulátorů bude mít dojezd cca 500 kilometrů. Mercedes-Benz GenH2 Truck: koncepční nákladní vozidlo s palivovými články pro flexibilní a náročnou dálkovou dopravu Vývojáři společnosti Daimler Trucks vzali pro GenH2 Truck za základ vlastnosti konvenčního nákladního vozidla pro dálkovou dopravu Mercedes-Benz Actros, a to především z hlediska tažné síly, dojezdu a výkonnosti. Sériová varianta studie GenH2 Truck nabídne při celkové hmotnosti 40 tun užitečnou hmotnost 25 tun. Dlouhý dojezd a vysokou užiteč- nou hmotnost umožní dvě speciální nádrže na kapalný vodík a mimořádně výkonný systém palivových článků. Tyto dva komponenty proto tvoří srdce koncepčního vozidla GenH2 Truck. Daimler Trucks preferuje kapalný vodík (LH2 – Liquid Hydrogen), protože v porovnání s plynným vodíkemmá ten- to nositel energie v kapalném skupenství výrazně vyšší husto- tu energie na jednotku objemu. Takto koncipovaná nákladní vozidla s palivovými články čerpají kapalný vodík do výrazně menších a díky nižšímu tlaku také mnohem lehčích palivo- vých nádrží. Nákladní vozidla tak mohou mít větší nákladový prostor a vyšší užitečnou hmotnost. Současně mohou na- čerpat více vodíku, což výrazně prodlužuje dojezd. Sériově vyráběný GenH2 Truck bude tedy stejně jako nákladní vozi- dla s konvenčním pohonem na naftu vhodný pro dálkovou dopravu s obtížně plánovatelnými, vícedenními trasami, na nichž se každý den spotřebují velká množství energie.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTc1ODM=