Magazín | Doprava | 2021

Mercedes-Benz GenH2 Truck s palivovými články. Jeho sé- riově vyráběná verze pro náročné úkoly v dálkové dopravě bude mít dojezd až 1000 kilometrů, případně i více. Daimler Trucks plánuje spuštění zkušebního provozu vozidel GenH2 Truck u zákazníků na rok 2023 a zahájení sériové výroby bude následovat ve druhé polovině desetiletí. Martin Daum k tomu řekl: „Udělení důležitého ocenění Truck Innovation Award 2021 vozidlům eActros a GenH2 Truck porotou ankety International Truck of the Year je vel- ve městech. S naší studií GenH2 Truck jsme navíc představili jasný technologický koncept těžkého nákladního vozidla s pa- livovými články pro flexibilní a náročnou dálkovou dopravu.“ Rovněž v září letošního roku představil Daimler Trucks technologickou strategii pro elektrifikaci svých vozidel od rozvážkové dopravy ve městech až po mezinárodní dálko- vou dopravu – a potvrdil tak svůj záměr splnit cíle Pařížské dohody o ochraně klimatu. Daimler Trucks v rámci tohoto komplexního přístupu představil poprvé také svou globální a modulární platformu ePowertrain, kterou porota ve svém hodnocení, mimo jiné, zvlášť vyzdvihla jako pozitivní aspekt. Mercedes-Benz eActros: alternativa pro městskou rozvážkovou dopravu s neutrální bilancí lokálních emisí CO 2 Poznatky ze zkušebního provozu u zákazníků jsou od té doby přímo využívány ke zdokonalování prototypů, aby dosáhly vyzrálosti vozidla pro sériovou výrobu. Dosavadní průběh testů ukazuje, že výhradně elektricky poháněný Actros s napájením z akumulátorů se skvěle hodí pro trvale udržitelnou těžkou rozvážkovou dopravu. Co se týče dostup- nosti a výkonnosti, oproti konvenčním nákladním vozidlům se vznětovými motory v ničem nezaostává. Sériově vyráběný eActros navíc dosavadní prototyp v některých bodech – například v dojezdu, výkonu a bezpečnosti – ještě výrazně překoná. Sériově vyráběný eActros bude na úrovni konvenč- 79 kou poctou a jsme na ně právem velmi hrdí. Toto ocenění dokládá, že jsme s naší strategií jasného zaměření na obě technologie s opravdu neutrální bilancí lokálních emisí CO 2 – akumulátory elektrické energie a palivové články na vodík – na správné cestě. Obě technologie se vzájemně dokonale doplňují, takže našim zákazníkům můžeme v závislosti na druhu provozu nabízet nejlepší varianty vozidel. S modelem eActros jsme v uplynulých letech ukázali, že již dnes je možná z hlediska lokálních emisí CO 2 neutrální rozvážková přeprava

RkJQdWJsaXNoZXIy NTc1ODM=