Magazín | Doprava | 2021

výložník vpravo a vlevo o 45°, což umožňuje kopat celý profil tunelu o průměru do 8 metrů. Váha stroje se pohybuje kolem 34 tun. Toto spojení rypadla a věžového jeřábu není ná- hoda. Jelikož jediný přístup do podzemí je právě prostřednictvím vertikální šachty, byl věžový jeřáb di- menzován na hmotnost potřebného vybavení, které je nutno spustit dolů a opět vytáhnout na povrch včetně potřebného materiálu a vytěžené „rubaniny“. K těmto dvěma strojům v březnu 2020 ještě přibyl kolový nakladač Liebherr L 550 XPower Tunel – je to první stroj Liebherr generace XPower v tunelovém provedení, který byl do ČR dodán. Je speciálně navr- žen pro podzemní práce se zaměřením na maximální ochranu strojníka. Ta je zabezpečena speciální kabi- nou včetně skel se zvýšenou odolností, jejich tloušťka činí 40 mm. Ochrana stroje je zajištěna masivními kryty podvozku, robustním ochranným rámem v zad- ní části, ochranným krytem vyklápěcího válce lopaty a v neposlední řadě samozhášecím zařízením s hasi- vem CO 2 , které je povinností u všech strojů pracujících v podzemí. Celý stroj je osazen přídavným LED osvět- lením pro maximální viditelnost a zvýšenou bezpeč- nost při práci v podzemí. Samozřejmostí je i předčistič vzduchu Top-Air. Koncept XPower je i ekonomicky vý- hodný, protože má prodloužené servisní intervaly na 1000 motohodin. Geologický průzkum na budoucí trase D pokračoval i na dalších staveništích a proto celému projektu nového metra držíme palce aneb jak říkají havíři „ Zdař Bůh“. 77 Spoštění kolového nakladače L 550 XPower Tunel do vertikální šachty. Slaňování pásového rypadla R 924 Compact Tunel. Kolový nakladač L 550 XPower při nasazení.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTc1ODM=