Magazín | Doprava | 2021

71 MA na mostovce pro ukládání jednotlivých dílů oblouků. Dále bylo postaveno lešení z PERI mezi jednotlivými vě- žemi (Obr. 23). Oblouky byly montovány vždy po dvou kusech z levé i pravé strany od zárodků oblouků. Po svaření těchto částí oblouků a osazení přilehlých ztužení oblouků byly osazovány zbylé tři díly, z nichž jako po- slední byly usazovány středové díly oblouků a přilehlých prvků ztužení (Obr. 24). Po svaření dílů bylo provedeno uvolnění oblouků v místě uložení na jednotlivých PIŽMO věžích. V následujícím postupu byla osazena táhla, která propojují oblouky a krajní trámy. Po svaření táhel byly táhla vyplněna křemičitým pískem. Následně byla pro- vedena aktivace táhel uvolněním podložení na hlavách PIŽMO věží pod krajními táhly. Závěr Nová mostní konstrukce přispěje svým dílem ke zvý- šení rychlosti na nové přeložce železniční trati a součas- ně se stane i dalším výrazným krajinným prvkem v tomto regionu. Jde o mimořádnou konstrukci dvojkolejného mostu s největším rozpětím na území ČR a SR. Železnič- ní most byl zprovozněn postupně, kolej č. 2 v září 2020 a kolej č. 1 v prosinci 2020. Investor: Železnice Slovenskej republiky Projektant OK: Žilinská univerzita, Stavebná fakulta, Katedra stavebných konštrukcií a mostov Obr. 25: Přemostění Nosického kanálu Obr. 23: Pižmo věže a lešení Obr. 24: Osazení středového dílu oblouku

RkJQdWJsaXNoZXIy NTc1ODM=