Magazín | Doprava | 2021

Stavba 70 Po přejímce byl v tryskacím a lakovacím boxu apli- kován kombinovaný nátěrový systém (Obr. 19 až 20). Na vnější povrchy byl aplikován nátěrový systém Hem- pel (metalizace ZINACOR 850 + navazující epoxidové a polyuretanové vrstvy) v celkové tloušťce nátěrového systém 360μm. Vrchní odstín RAL 6 000 (tmavě zelená). Vzhledem ke skutečnosti, že jak oblouk, tak i trámy jsou po celé délce průchozí, tak jsou protikorozní ochranou opatřeny i všechny vnitřní plochy nosné ocelové kon- strukce vrchní barva v odstínu RAL 12170 – světle šedá. Po aplikaci nátěrového systému byly dílce naloženy na transportní prostředky určené k nadměrné přepravě a konstrukce byla postupně expedována na stavbu. Ve- likostí jednotlivých dílců i celkovou dílenskou sestavou patřila tato zakázka k jedněm z prostorově nejnáročněj- ších realizovaných zakázek. Výroba konstrukce o objemu 4 000 tun oceli trvala přibližně 2 roky. Montáž (Krajní pole) Při montáži byly jednotlivé dvojice „I“ nosníků osazeny na provizorní podložení pod opěrovýmpříčníkemna opěry nebo pilíře v závislosti o které nosníky předpolí se jednalo. Po sva- ření opěrových příčníků byla provedena kontrola montážních svarů ultrazvukem. Dále byla provedena betonáž spřažené monolitické železobetonové desky. Až po betonáži bylo prove- deno zaměření klínových desek vkládanýchmezi dolní pásnici ocelových nosníků a ložisko. Po obrobení klínových desek a připojení šrouby s ložiskem na dolní pásnice ocelových nosníků bylo provedeno podlití ložisek. Obloukový most Obě konstrukce byly montovány blokově jeřábem na podporách PIŽMO. Nejprve proběhla úprava koryta řeky, tak aby byl zajištěn přístup k jedné konstrukci a po dokončení první konstrukce byla berma z řeky transpor- tována na druhý břeh a vytvořena berma pro montáž druhé konstrukce. Montáž sestávala z návozů jednotli- vých dílů ocelové konstrukce, kdy krajní trámy byly osa- zovány na podpěrné konstrukce z PIŽMA přímo do otvo- ru mostu a jednotlivé díly mostovky byly osazovány na montážní rošt, kde bylo provedeno svaření jednotlivých dílů mostovky v jeden celek. Mostovky s krajními trámy byly uloženy celkem na sedmi PIŽMO věžích. Po svaření všech osmi částí mostovky bylo postaveno pět věží z PIŽ- Obr. 21: Krajní pole Obr. 22: Krajní pole pohled shora Obr. 20: Nátěry v boxu Obr. 19: Aplikace nátěrů

RkJQdWJsaXNoZXIy NTc1ODM=