Magazín | Doprava | 2021
Pilíře P1 a P5 jsou založené na 40 ks mikropilot délky 4,5 m v rozestupech po 1,3 m příčně a po 1,5 m podélně vzhle- dem k rozměru základu. Založení u opěr O1, O2 a pilířů P1, P5 probíhalo v otevře- né stavební jámě. Pilíře P2, P3 a P4 jsou založené na 25 ks vrtaných železo- betonových velkoprůměrových pilotách v osových vzdálenos- tech 3,0 m v obou směrech. Průměr pilot je u pilířů P2 a P4 0,9 m, u pilíře P3 1,2 m. Délka pilot je u pilířů P2 a P3 8,2 m, u pilíře P4 je 6,2 m. Piloty byly prováděny z úrovně montážní plošiny s délkou hluchého vrtání cca 12,0 m. Stavební jámy půdorysného vnitřního rozměru 15,0 x 15,0 m měly hloubku cca 12,0 m. Byly zapaženy larsenami délky 16,0 m se čtyřmi úrovněmi rozpěrných rámů. Geolo- gie neumožňovala zaberanění takto dlouhých larsen, proto 67 Obr. 2: Mikropiloty pod základem opěry O1 Obr. 3: Provádění předvrtů byl pro každou larsenu proveden předvrt velkoprůměrovou vrtačkou a ten byl vyplněn bentonitovocementovou směsí do kterého byly zaberaněny larseny (Obr. 3 až 7). Takto hluboké založení bylo provedeno z důvodu plánovaného prohloube- ní Nosického kanálu pro zajištění plavební dráhy. Spodní stavbu mostu tvoří dvě opěry O1 a O2 s přecho- dovými deskami a křídly K1 až K4, a pět pilířů P1 až P5. Opěry jsou železobetonové gravitační s tloušťkou dříků 4,0 m délky 12,2 m. Křídla opěr jsou vždy s jedním kolmým a jedním šik- mým křídlem. (Obr. 8). Železobetonové pilíře P1 a P5 mají stejný tvar, liší se jen délkou dříku a svojí výškovou polohou. Úlož- né prahy mají rozměr 3,00 x 14,02 m s půdorysným zaoblením s poloměrem 2,75 m, výška prahu je od 1,455 m do 2,75 m. Dřík je rozměru 6,0 x 3,0 m se za- oblením s poloměrem 3,0 m, výška dříku je 5,065 m Obr. 4: Beranění larsen Obr. 5: Larseny v bentonitocementové směsi Obr. 8: Opěra O2 Obr. 6: Výkop pažené stavební jámy Obr. 7: Výstavba dříku pilíře P2
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTc1ODM=