Magazín | Doprava | 2021
Technika HITACHI ZX350LC-7, rypadlo nové generace na největší stavbě v historii Plzeňského kraje Text a foto Milan Jedlička Nejnovější rypadlo HITACHI ZX350LC-7 nové generace jsme měli možnost vidět při výstavbě stěžejní pozemní komuni- kace v Plzni. Rypadlo poskytuje vylepšený uživatelský komfort, vysokou účinnost a všestrannost zvyšující zisky a snižující náklady. Potvrzuje to i Ing. Petr Brabec, který se stal prvním majitelem tohoto rypadla v České republice. Pásová rypadla HITACHI jdou ruku v ruce s pokládkou inženýrských sítí Kromě samotné komunikace se na stavbě řeší i pře- kládky elektrického vedení, telefonních, plynových a vo- dovodních přípojek či řadů. Realizaci těchto stavebních činností obstarává firma Brabec & Brabec stavební, s.r.o. se sídlem nedaleko Liberce. Rodinná společnost se od roku 2004 věnuje komplex- ním stavebním pracím se specializací na realizaci inženýr- ských sítí, vodovodů, kanalizací, plynovodů a souvisejících staveb. Během let stačili po celé republice zrealizovat stovky zakázek. Aby si udrželi konkurenceschopnost, zvýšili kvalitu služeb, používají nejmodernější technologie a materiály. K zajištění zemních prací využívají od července roku 2019 japonská rypadla HITACHI, která na český trh dodává společnost NET spol. s r.o., jakožto výhradní distributor HITACHI pro ČR a SK s vlastní prodejní sítí. „V současné 12. června 2019 byla zahájena stavba čtyřprou- dé silnice I/20 a II/231 v Plzni (etapa Plaská – Na Roudné – Chrástecká). Úsek v délce 1,4 kilometru bude mít společně s druhou etapou dohromady 2,6 kilometru. Termín dokončení je stanoven na květen 2021. Celý východní okruh bude měřit celkem sedm kilometrů. Stavba propojí severní předměstí města s částí Doubravka a přispěje ke zklidnění dopravy na Karlovarské a též odvede tranzitní dopravu z vnitřního města. Řidiči se také vyhnou rekreační oblasti kolem Boleveckých rybníků. Zvláštní důraz je kladen na Městský (západní) okruh, jehož stavba má být dokončena v roce 2023. Trasa zá- padní části městského okruhu dopravně propojí největ- ší městská sídliště na Severním Předměstí s nejrozsáh- lejší průmyslovou zónou města Borská pole. Aktuálně se realizuje poslední, druhá etapa, jež propojí silnice II/605 (Křimická – Chebská) a I/20 (E49 Karlovarská). 54 Vlevo HITACHI ZX130LCN-5b a vpravo HITACHI ZX350LC-7 nové generace o jmenovitém výkonu 210 kW – celkem Ing. Petr Brabec vlastní tři rypadla značky HITACHI době provozujeme tři stroje značky HITACHI. Spokojenost s poprodejními službami firmy NET je velice dobrá, zvláště pak v porovnání s jinými značkami strojů, které provozu- jeme. Stroje HITACHI se nám osvědčily především velkým výkonem v porovnání s konkurencí (se stroji srovnatelné třídy), dále pak nízkými provozními náklady, zejména v ob- lasti spotřeby paliva,“ uvedl Ing. Petr Brabec. Redakce Stavební techniky se na stavbu zajela podívat a měla možnost spatřit při práci první rypadlo HITACHI ZX350LC-7 nové generace Zaxis-7 v České republice, které Ing. Petr Brabec pořídil v letošním roce. „K pořízení větší- ho rypadla HITACHI ZX350LC-7 nás vedla možnost získání zakázek většího rozsahu a zlepšení konkurenceschopnosti mezi firmami naší velikosti,“ odůvodnil nákup stroje, jehož provozní hmotnost činí 35 400 kg, majitel tohoto rypadla. Na stavbě jsme také zahlédli jeho druhé rypadlo HITACHI ZX130LCN-5b. Tento model rypadla spadá do kategorie 13-15t rypadel, která se k pokládkám inženýrských sítí po- užívají nejčastěji. HITACHI ZX350-7 patří do střední kategorie rypadel nové generace Zaxis-7, která zahrnuje ještě dva menší modely ZX250-7 a ZX300-7. „Jedná o první stroj v republice ze ‚sed- mičkové‘ řady. HITACHI nemění výrazně design svých stro- jů, až na pár decentních úprav. Největší proměnou prošla kabina stroje a vnitřní uspořádání hydraulického systému, tam jsou zásadní změny. Nová generace rypadla splňuje nejnovější emisní třídu Stage V a má velmi příznivou spo- třebu paliva, tento konkrétní stroj spotřebuje v průměru 12 litrů na motohodinu, a to i při těžbě, což je u takto velkého stroje vynikající,“ uvedl obchodní zástupce Zdeněk Pašek z firmy NET, která má 14 prodejních a servisních středisek po celé ČR. Fantastická spotřeba paliva a několik „nej“ kabiny „První dojmy z nového stroje jsou veskrze kladné,
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTc1ODM=