Magazín | Doprava | 2021

Projekt 48 moúrovňová. Mezi nejdůležitějšími milníky přípravy a vý- stavby patří získání EIA v roce 2002, ÚR v roce 2003 a SP v roce 2005. Stavba byla zahájena v roce 2008 a dokon- čena v roce 2009. I/11 Opava, severní obchvat – východní část Tento úsek stavby spadá do kategorie S 11,5/80. Hlav- ní trasa měří 1,627 km. Na stavbě vzniklo 7 mostních ob- jektů o celkové délce 264 m. Hlavní milníky tvoří získání EIA v roce 2002, ÚR v roce 2007, SP v roce 2010. Stavba byla zahájena v roce 2017 a dokončena v roce 2019. Opava, severní obchvat – západní část Stavba, která byla zahájena letošního roku je navržena v kategorii S 11,5/80. Hlavní trasa měří 5,129 km. Na této stavbě je 8 mostních objektů. Délka mostů činí v součtu 951 m. Mezi nejdůležitějšími milníky přípravy a výstavby byly získání EIA v roce 2008, ÚR v roce 2015 a SP v roce 2018. Dokončení západní části jižního obchvatu měs- ta Opavy mezi sil. I/46 Olomoucká a sil. I/11 Bruntálská Stavba je navržena v kategorii S 9,5/80, délka hlavní trasy činí 3,480 km a na stavbě jsou 4 mosty o celkové délce 248 m. Na trasu je momentálně vydáno souhlasné stanovisko EIA. Přeložka silnic II/461 a II/443 (Jižní obchvat – Hradecká – Olomoucká) Tato součást obchvatu je navržena v kategorii S 9,5/90. Hlavní trasa je dlouhá 2,320 km. Na stavbě se vyskytuje 5 mostních objektů o celkové délce 129 m. Mezi nejdůležitějšími milníky přípravy spadá získání EIA v roce 2010 a získání ÚR v roce 2018. V současné době probíhá stavební řízení. Přeložka silnice II/461 v Opavě – jižní obchvat Stavba přeložky silnice II/461 byla zahájena v roce 2010 a dokončena o dva roky později. Stavba spadající do kategorie 9,5/80 je dlouhá přibližně 4,372 km a ob- sahuje 4 mostní objekty o celkové délce 89 m. Mezi nej- důležitější milníky přípravy a výstavby se řadí získání EIA v roce 2007, ÚR v roce 2008 a SP v roce 2009. I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11 Tato část obchvatu, navržená v kategorii S 9,5/70, byla zahájena v roce 2020. Délka hlavní trasy je 0,417 km. Mezi nejdůležitějšími milníky přípravy a výstavby patří získání EIA v roce 2013, ÚR v roce 2015 a SP v roce 2016. stavba byla zahájena v roce 2020. Aby mohl vznikající městský okruh plnit svoji očeká- vanou a nezastupitelnou roli v tranzitní dopravě, sou- visí s jeho komplexní realizací ještě následující stavby: Přeložka II/443 Obchvat Otic navazuje na stavbu v úseku Hradecká – Olomoucká a stačilo již získat platné stanovisko EIA i ÚR. Momentálně probíhá stavební řízení a majetko- právní příprava. Okružní křižovatka u napojení SV obchvatu Rozhraní SV a SZ obchvatu Most u cukrovaru na SZ obchvatu

RkJQdWJsaXNoZXIy NTc1ODM=