Magazín | Doprava | 2021
Projekt 30 Úroveň autobusového terminálu je v podstatě celá na mostech. Východní část, které pracovně říkáme Východní galerie, začíná nad prvním nástupištěm želez- niční stanice, překračuje výpravní budovu a v Nádražní ulici se opírá o řadu betonových sloupů. Rozpětí, které je nutné konstrukcí překonat, je přibližně 25 metrů. Na této konstrukci budou zastavovat autobusy a nastupovat cestující. V této části je navrženo i zázemí pro cestující s čekárnami, drobnou komercí, infocentrem a podobně. Přes kolejiště budou autobusy přejíždět po dvojici mostů. Na jižním mostě jsou navrženy dvě autobusové zastávky. trakčních bran, informačního systému, orientačního systému, osvětlení atd. Střešní plášť tvoří ve směru kol- mo na koleje mezi každou dvojicí vazníků šedový systém v jednostranném sklonu. Šikmé části budou neprůhled- né a svislé budou kvůli lepšímu prosvětlení vlakových nástupišť prosklené. Pro revize, čištění a opravy budou ve směru východ/západ navrženy přístupové lávky. Jak již bylo řečeno, ulice Nádražní s celým před- nádražním prostorem v délce přibližně 750 metrů bude kompletně rekonstruována. Od tramvajové smyčky smě- rem ke Zlíchovu budou tramvajové koleje v nové poloze. Nové budou i tramvajové zastávky, včetně přístřešků pro cestující. Prostor před výpravní budovou bude na- vržen jako pěší zóna. Do budoucna se uvažuje dokonce s novou ulicí, která obousměrně propojí ulice Nádražní a Strakonická. Projekt terminálu je v poměrně komplikovaném úze- mí. Je nutné jej koordinovat a přizpůsobovat několika dalším projektům, které jsou buď v těsné blízkosti nebo dokonce, jako v případě rekonstrukce žst. Smíchov, na stejném půdoryse. Jednotlivé projekty jsou v různých projekčních stupních, některé zatím jen ve fázi úvah. Vše dohromady skloubit bude pro všechny zúčastněné zají- mavá výzva. Projekční práce jsou nyní na úplném začátku. Pokud půjde vše podle plánu, mohli bychom územní rozhodnutí získat koncem roku 2021 a stavební povolení v roce 2022. Výstavba by následně začala v první polovině roku 2023 a pokud vše půjde dobře, první cestující by mohli využít služeb terminálu již v roce 2026. Vzhledem k tomu, jak je v současné době komplikované projednat a schválit i podstatně menší stavby, jde o poměrně optimistický scénář. Nicméně Smíchov, Praha, a hlavně všichni cestu- jící by si takový přestupní uzel bezesporu zasloužili. www.sudop.cz Zhlédněte video Sudop Praha profil společnosti Na severním mostě je navrženo hned pět stání a dále zá- zemí pro cestující. Podél severního mostu plánuje Správa železnic postavit ještě lávku pro pěší. Všechny mostní konstrukce jsou navrhovány jako železobetonové. Někte- ré z nich budou navíc předpínané. Samostatnou kapitolou je zastřešení terminálu . Jak již bylo řečeno, jde o ocelovou střechu s úctyhodný- mi rozměry 180 x 183 metrů. Konstrukce ortogonálního nosného roštu má základní rastr 3 x 3 m a výšku rovněž 3 metry. Nosný rošt je podepřen kruhovými sloupy prů- měru 50 centimetrů. Sloupy budou využity pro zavěšení Grafický manuál jednotného vizuálního stylu
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTc1ODM=