Magazín | Doprava | 2021

Projekt Terminál Smíchovské nádraží Text Ondřej Kafka, vizualizace IPR Praha Území Smíchova prochází v posledních dvou dekádách nebývalou proměnou. Asi nejvíce viditelná je proměna na poli architektury. Jedním z prvních počinů byl Zlatý Anděl, který byl v postaven nad stanicí metra Anděl v roce 2000 podle návrhu francouzského architekta Jeana Nouvela. Následovalo obchodní centrum Nový Smíchov, postavené na pozemcích bývalých Ringhofferových závodů. Ty byly ve své době dokonce největší vagonkou tehdejšího Rakouska. Nová výstavba brzy pokračovala dál jižním směrem, kde zanedlouho vyrostlo několik bloků administrativních a obytných budov. Tím však plány na novou smíchovskou výstavbu zdaleka nekončí. Společnost Sekyra Group plánuje jižně od Knížecí vy- budovat celou novou obytnou a administrativní čtvrť Smí- chov City. Tato oblast končí až u smíchovského vlakového nádraží, jehož rekonstrukci připravuje pro změnu Správa železnic. A aby toho nebylo málo, pražský magistrát plá- nuje nad nástupišti železniční stanice Smíchov vybudovat úplně nový terminál pro městskou, příměstskou a dálko- vou autobusovou dopravu. Vznikne tak jeden z největších pražských přestupních uzlů hromadné dopravy, v němž bude úzce propojeno metro, tramvajová doprava, auto- busová doprava a železnice. Změny se na Smíchově a navazujících městských čás- tech se nevyhnuly ani hromadné dopravě. Autobusový terminál na Knížecí se rozvojem lokality viditelně dostává do širšího městského centra, kde však nemá potřebné vazby na další hromadnou dopravu. Nabízí se tedy jeho přesun co nejblíže smíchovskému vlakovému nádraží. 28

RkJQdWJsaXNoZXIy NTc1ODM=