Magazín | Doprava | 2021

11 v největším jihočeském městě.“ (Právo, 6. 2. 2021). Bě- hem roku 2021 má investor zpracovat dopravní modely a návrhy, jak situaci řešit. D3 stavba 0310/II Dokončení stavby 0310/II pozdrží realizace zářezu na hlavní trase ve staničení cca km 142 jižně od MÚK Roudné v lokalitě poblíž Rožnovského lesa v soused- ství budoucího ekoduktu (viz foto). Zde po detekci sesuvného území, po zjištěních ČGS (České geologické služby), po doplňkovém GTP (geotechnickém průzku- mu) a po jednáních RAMO (rady monitoringu) došlo k úpravám projektu i realizační dokumentace. Práce mají v této stavební sezóně pokračovat. D3 0310/II Vizualizace úseku s ekoduktem - mostem pro biokoridor (SO 221) v km 141,830 a rozsáhlým odřezem svahu Rožnovského lesa (pohled k jihu) D3 0312/II Vizualizace 1. fáze výstavby nového pravého jízdního pásu v úseku podél I/3 jako druhé poloviny dálnice D3 0312/II Vizualizace 2. fáze výstavby levého jízdního pásu v trase silnice I/3 (provoz bude převeden na nový PJP) D3 0310/II Odtěžování území v km cca 142 v lokalitě řešení detekovaného sesuvného území, které zbrzdilo postup prací (stejná lokalita jako na vizualizaci) D3 0310/II – vizualizace a aktuální stav těžby zářezu u ekoduktu Zajímavostí je, že tentokrát je výstavba velké odpo- čívky Suchdol s ČS PHM již přímo zahrnuta ve stavbě 0312/I. V případě některých dálničních staveb se totiž realizují až dodatečně. Zde se řidiči mohou těšit, že jak při cestě do zahraničí nebo na Lipensko, tak při cestě z Rakouska jim odpočívka blízko hranice nabídne vy- soký komfort parkování (215 míst NA, 257 míst OA), odpočinku, občerstvení a doplnění pohonných hmot. D3 0312/I Vizualizace pravé odpočívky Suchdol (SO 126) ve směru do Rakouska D3 0312/I Vizualizace estakády Zdíky (SO 211) o 15 polích v délce 610 m Cílem je dospět ke hranici v roce 2025 – stavby 0312/I a 0312/II V lednu loňského roku bylo pro obě stavby vydáno společné závazné stanovisko EIA (ZS EIA), tj. do 5 let od doby, kdy bylo novelou tzv. zákona EIA předcho- zí stanovisko zneplatněno. Je skvělé, že se podařilo zvládnout v procesu hodnocení i projednání s ra- kouskou stranou, která opatření v úvodí Malše uznala za dostačující a nepožadovala další mezistátní konzul- tace. Vlastní ochrana řeky Malše (část je součástí sou- stavy NATURA 2000 jako „Horní Malše“) a zvláště pak perlorodky říční, žijící v jejích vodách, je z hlediska bezpečného dodržení koncentrace chloridů zajištěna v posledním úseku odvedením, lépe řečeno přečer- páním vod od dálnice do povodí Vltavy. Pro plnění podmínek ZS EIA je důležité, že předepsané zřízení náhradních tůní bylo již péčí budějovické správy ŘSD realizováno a potvrzeno AOPK. Díky vydání ZS EIA mohla být na obou stavbách dokončena dokumenta- ce ve stupni DÚR (pro 0312/I zDÚR – dokumentace ke změně ÚR, pro 0312/II nová DÚR, neboť předchozí již pravomocné ÚR bylo po rozhodnutí správních soudů zrušeno). Územní řízení pro zÚR, resp. nové ÚR, byla zahájena pro obě stavby v roce 2020 s předpokladem vydání a získání právní moci v roce 2021. Současně na obou stavbách probíhala majetkoprávní příprava, u které to daná situace umožňovala. U obou staveb probíhá také zpracování dokumentace pro stavební povolení (DSP) a proběhl také výběr zhotovitelů vy- braných částí zadávací dokumentace (PDPS), která by měla být pořízena v období 2021-2022 současně se zajištěním vydání stavebních povolení. Tendry na zhotovitele stavby chce investor vyhlásit v příštím roce a obě stavby do konce roku 2022 také zahájit, což by znamenalo jejich zprovoznění do roku 2025. Další zvláštnost spočívá u stavby 0312/II v tom, že zde byl v letech 1990-1994 na silnici I/3 vybudován v předstihu obchvat Dolního Dvořiště v délce 1,66 km jako ½ profil dálnice. Dojde tak k postupu výstavby analogicky jako na stavbě D3 0309/II. Nejprve bude při zachování provozu na I/3 vystavěn nový pravý jízdní pás. Na něj pak bude přesunut provoz a bude dokončena rekonstrukce levého jízdního pásu včetně úpravy a rozšíření migračních průchodů, jak ukazuje výřez z vizualizace.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTc1ODM=