Stavby | Stavebniserver.com | 2024

37 speciální recepturu tak, aby bylo možné vyrábět prvky se sníženou objemovou hmotností, ale s vysokou pevností a odolností. Pro tento účel bylo použito kamenivo LIAPOR (Lias Vintířov, lehký stavební materiál k. s.). Výsledkem je beton třídy LC 35/38 s objemovou hmotností do 1800 kg/m3. Stěny mají obecně tloušťku 200 mm s konzolkami pro uložení laviček a dalších prvků. Přeprojektování jednotlivých vstupů na tribuny v horních úrovních zajistilo spolehlivý přenos zatěžovacích účinků do nosných konstrukcí a usnadnilo vyrobitelnost navazujících laviček. Schodiště lze rozdělit do tří kategorií. První jsou tribunové stupně ukládané na prefabrikované lavičky, které zprostředkovávají pohodlný pohyb po hledišti. Druhou skupinu tvoří desítky ramen s podestami v komunikačních šachtách umístěných po celém obvodu arény. Poslední skupinu pak tvoří schodišťová ramena ukládaná na rozpon 9 m. Architektonickým požadavkem je pohled na rovnou desku zespoda – železobetonovou schodnici. Nepřipadalo tedy v úvahu jakékoliv vylehčení. Problémem návrhu a výroby tak byla zejména vlastní hmotnost ramen. S ohledem na celkovou délku schodišť jsou tyto prvky vyráběny ze dvou částí a vzájemně pospojovány petlicovým zámkem. Stropní panely využívají dutinové předpínané prvky spiroll. Návrh spirollů tl. 400 mm v souladu s předchozími stupni projektové dokumentace se zdá na první pohled jako konzervativní. Na druhou stranu tento koncept umožňuje provedení potřebných prostupů pro technologie, které jsou pro chod multifunkční arény nezbytné. V budoucnu je pro provozovatele MSKP je tento návrh výhodný z pohledu případných rekonstrukcí a změn dispozic. Proces výstavby představuje zejména úkoly spojené s instalací prvků ve výškách s omezeným přístupem a také montáž tvarově složitých prvků. Hlavní prioritou při realizaci této zakázky je dodržování BOZP. Každou kapitolu tohoto článku by bylo možné rozepsat do samostatného pododstavce se zaměřením na návrh, výrobu, dopravu, montáž. Tento článek si však vytyčuje cíl komplexního popisu tak, jak je zajištěna celková výstavba prefa konstrukce zprostředkovaná ve sdružení společnostmi Prefa Brno a.s., A-Z PREZIP a.s. a PBK Chrudim a.s. Autoři článku „Železobetonová prefabrikovaná konstrukce“ Ing. Vladimír Dibelka, Ph.D., Michal Kercl, Ing. Jiří Stix

RkJQdWJsaXNoZXIy NTc1ODM=